Iskolánkban nagy hangsúlyt helyezünk az egészséges életmódra, így idén is csatlakoztunk a Happy-hét programsorozatához. A hét fő célja az volt, hogy felhívjuk a diákjaink figyelmét a vízivás fontosságára, a vízfogyasztás előtérbe helyezésére a cukros üdítőkkel szemben.
Minden reggel közösen leült az iskolaközösség, és tanulóink előadásokat tartottak társaiknak a vízivás előnyeiről, illetve elrettentő példaként állították eléjük a cukros üdítők károsító hatását. Ezzel kapcsolatban felhívták a figyelmet az elhízás veszélyére is.
Március 22-én ünnepeljük a víz világnapját. Ebből az alkalmából a diákönkormányzat akváriumkészítő pályázatot hirdetett. Ötletes munkák születtek. Ezen a napon megbeszéltük tanulóinkkal, hogy ők személy szerint mit tehetnek a vizek megóvása, illetve a vízzel való takarékoskodás érdekében. A víz világnapja előtt tisztelegve mindenki kék színű felsőben jött az iskolába, és egy vízcsepp alakot megformázva flashmobot készítettünk.
A szünetekben naponta más-más vízzel kapcsolatos programmal vártuk az udvaron diákjainkat.
Hétfőn vizet kellett kanálban vinni csapatverseny formájában.
Kedden vízivó verseny volt, valamint vízzel kapcsolatos versrímeket kellett megfejteni. Az alsósok a Happy-hét logóját keresték meg az iskolaudvaron puzzle formájában elrejtve, majd kirakták azt. A felsősökkel vízivással kapcsolatos bingót játszottunk.
Szerdán a kézműveskedésé volt a főszerep. Locsolókannát, vízcsepp alakú hűtőmágnest, könyvjelzőt és tányérra festett akváriumot lehetett készíteni.
Csütörtökön szintén többféle programot kínáltunk a gyerekeknek. A kézműveskedést kedvelők egy aranyos halacskát készíthettek. Vízzel kapcsolatos memóriajátékot játszhattak a többiek, illetve kupakokból egy balatoni tájat rakhattak ki tanulóink a Happy-hét felirattal.
Pénteken a felsősök keresték meg az iskolaudvaron a Happy-hét logóját puzzle formájában elrejtve.
Nagyon jól szórakoztunk a héten, és sok hasznos ismeretre tettünk szert a vízivással kapcsolatban. Reméljük, hogy a hét mottója: „Ha szomjas vagy, vizet igyál!”, sok tanulót motivál a jövőben a vízfogyasztás előtérbe helyezésére.